woensdag 7 januari 2015

DIY eigen moeras


Vandaag ben ik groen-creatief geweest. Ik heb samen met mijn zoon onze eigen mini moeras gemaakt.
We zijn eerst naar een tuincentrum geweest om wat vleesetende planten te kopen. (Vleesetend klinkt spannender dan insecten haha...)

Wat heb je nodig?

  • vleesetende planten 
  • grote glazen pot of vaas 
  • wat mos (we hebben veel in onze achtertuin maar het is ook te koop bij een tuincentrum) 
  • en iets leuks om bij te zetten (we hebben wat plastic kijkertjes en hagedis gebruik, maar ik vond een dinosaurus ook een leuk idee) 

Je zet dan eerst de planten zonder potjes in de glazen pot en dan doe je de ruimtes opvullen met mos. Vervolgens geef je de planten nog even wat water (ze houden van veel water en licht). Voor de finishing touch zet je wat leuks er tussen bijvoorbeeld een paar kijkertjes.

Klaar is Kees! 

Nu zit ik te wachten tot ik een vliegje zie, die ga ik dan vangen en aan mijn plantjes geven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten